Lekcja o niepełnosprawności wzroku pomogła uczniom zrozumieć jakie wyzwania napotykają osoby niewidome lub słabowidzące oraz jak można im pomagać i wspierać w codziennym życiu. Dowiedzieli się czym jest całkowita ślepota, jak również słabowidzenie i jakie są ich przyczyny. że nie każda osoba z problemami wzroku ma tę samą sytuację – niektóre mogą dostrzegać tylko częściowo lub z trudnością, inne mogą być całkowicie niewidome. Poznali sposoby w jakie radzą sobie w codziennym życiu osoby z wadą wzroku np. przy pomocy psów przewodników, laski, systemów nawigacyjnych, technologii wspomagających tj. programy do odczytu tekstu na komputerze.
6 października obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego.
Uczniowie poznali różne oblicza niepełnosprawności ruchowej. Z uwagą wysłuchali przygotowanego opowiadania „Niezwykły wózek Lukrecji”. Poruszyliśmy temat trudności jakie napotykają na swej drodze osoby niepełnosprawne, barier i udogodnień jakie mamy w naszej szkole i okolicy. Rozmawialiśmy na temat dyscyplin sportowych, w których startują osoby niepełnosprawne. Dzieci dowiedziały się, że wśród osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich są ludzie sławni i zasłużeni, którzy dążą do osiągnięcia celu, pokonując własne słabości.
Od Międzynarodowego dnia Głuchych i Języka Migowego klasa 2b rozpoczęła cykl zajęć poświęconych niepełnosprawności. Na podstawie opowiadania „Tajne znaki” zostały podjęte ważne problemy dotyczące życia oraz akceptacji osób niepełnosprawnych i szacunku do nich. Uczniowie dowiedzieli się czym jest język migowy, poznali kilka podstawowych symboli. Jako podsumowanie zajęć wykonali motyla, który jest symbolem języka migowego.
Projekty realizowane w naszej szkole:
W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy 2 b będą realizowali Projekt edukacyjny „Jak mówić o niepełnosprawności”.
Głównym celem projektu jest zrozumienie potrzeb osób niepełnosprawnych, kształtowanie tolerancji, rozwijanie empatii i wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, likwidowanie uprzedzeń i stereotypów na temat osób z niepełnosprawnościami, przygotowanie do wspólnego spędzania czasu.