Projekt ekologiczny „Ekologia wokół nas. Badam, odkrywam, rozumiem”
Celem projektu jest kształcenie nawyków ekologicznych wśród uczniów, rozwijanie poszerzanie wiedzy o świecie, wspomaganie rozwoju emocjonalnego i moralnego dzieci oraz kształtowanie właściwych postaw, uświadomienie uczniom istoty dbania o środowisk oraz zapoznanie z efektami wynikającymi z braku dbałości o przyrodę. A także proponowanie sposobów dbania o Ziemię.
Czas realizacji projektu od listopada do końca roku szkolnego.
Działania projektowe:
Obserwacje i hodowle przyrodnicze prowadzone metoda projektu badawczego
- Kryształ - Skąd się biorą kryształy?
- Jestem Eko, czyli: wiem, potrafię, rozumiem…
- Co urośnie bez ziemi?
Sposób realizacji projektu:
- Założenie hodowli badawczych;
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
- Zbiórka karmy dla zwierząt;
- Obchody Światowego Dnia Ziemi;
- Akcja - zbiórka zużytych baterii;
- Audycja ekologiczna – radiowęzeł szkoły;
- Lekcje przyrody w terenie - zwiększenie świadomości ekologicznej wśród młodzieży;
- Założenie hodowli badawczych;
- Organizowanie wycieczek, lekcji terenowych, konkursów ekologicznych;
- Udział w akcjach i działaniach ekologicznych szkolnych i zewnętrznych;
- Prowadzenie prelekcji na tematy ekologiczne - pedagogizacja rodziców na zebraniach szkolnych dotycząca ekologii.
Projekt czytelniczy "Miesiąc z książką o..."
Celem projektu jest kształcenie nawyków czytelniczych uczniów, rozwijanie i poszerzanie wiedzy o świecie, wspomaganie rozwoju emocjonalnego i moralnego dzieci oraz kształtowanie postaw dziecka. Projekt czytelniczy potrwa od listopada do końca roku szkolnego. Każda z klas edukacji wczesnoszkolnej w kolejnych miesiącach przygotuje działania związane z wybranymi dziełami literatury dziecięcej . Będzie to m.in: miesiąc z książką multimedialną, książkami historyczno-patriotycznymi, bajkami muzycznymi czy bajką współczesną.
Założeniem naszego projektu czytelniczego jest umożliwienie dzieciom poznawanie utworów literatury dziecięcej i rozwijanie ich zainteresowań czytelniczych poprzez jak najczęstszy kontakt z książką oraz dobrowolny i spontaniczny udział w zabawach z tekstem. Codzienne głośne czytanie dziecku dla przyjemności jest najskuteczniejszym sposobem wychowania czytelnika - człowieka samodzielnie myślącego, posiadającego wiedzę i umiejętność jej poszerzania, kulturalnego, etycznego, z wyobraźnią.
Działania projektowe:
1. Klasy młodsze czytają i polecają – recenzja wybranych pozycji literackich.
2. Czytamy dla ... - głośne czytanie połączone z zajęciami kreatywnymi i ruchowymi.
3. Wystawy plastyczne w oparciu o metodę „Lektura w pudełku”.
4. Czytamy rodzinnie - nagranie i prezentacja w klasie fragmentu wybranego utworu literackiego.
5. Dzień z lekturą - zajęcia edukacyjne w oparciu o książkę miesiąca.
6. Inscenizacje scenki dramowe – nagrania mutimedialne „Teatr dla młodszych kolegów”.
7. Parada bajek – podsumowanie projektu.
Projekt edukacyjny "PrzyGOTUJMY lepszy świat"
Celem projektu jest pokazanie dzieciom, że ich codzienne wybory żywieniowe mają znaczenie dla nich i dla naszej planety. Udział w towarzyszącym programowi konkursie daje najaktywniejszym szkołom i klasom możliwość zdobycia atrakcyjnych nagród.
Działania:
1.Przeprowadzanie lekcji w/g podanych scenariuszy z podziałem na klasy.
2. Przygotowywanie posiłków we współpracy z rodzicami- przesyłanie zdjęć na stronę projektu.
Projekt dla klas trzecich "Polska i jej mieszkańcy"
Cel: Poznawanie ważnych historycznie miejsc Lubelszczyzny poprzez wycieczki tematyczne i spotkania z interesującymi ludźmi.